4 Sebab Wanita Perlu Onani

4 Sebab Wanita Perlu Onani/

4 Sebab Wanita Perlu Onani|Bila bercakap tentang onani,wanita sememangnya amat berbeza dengan lelaki.Bagi lelaki,onani adalah satu hal yang biasa dan juga dapat menjadi topik perbualan di antara mereka.

Namun,bagi wanita, kebanyakannya lebih suka mendiamkan diri atau pun tidak mahu mengakui walaupun ada dan pernah melakukan onani.

Jika sebelum ini saya telah menulis artikel mengenai faedah beronani bagi wanita,kali ini saya akan memberikan pula sebanyak 4 sebab yang bermanfaat kenapa wanita sebenarnya perlu melakukan onani.Tujuan saya bukanlah untuk menggalakkan anda para wanita semua melakukan perbuatan onani ini kerana ianya terpulang pada hak dan keinginan masing-masing,tetapi anggaplah ianya sebagai pengetahuan buat semua.

Jadi inilah sebanyak 4 sebab kenapa wanita perlu onani:

1.Onani membantu anda memahami keinginan tubuh dan minda anda
Ketika beronani dan melakukan sentuhan-sentuhan pada tubuh,membantu anda untuk mengetahui dan mengenal pasti titik-titik sensitif pada tubuh anda sendiri.Dalam masa sama,apa jua fantasi seks yang dihasilkan di minda anda saat beronani mengajar anda untuk memahami jenis jenis perkara yang mampu merangsang dan menaikkan ghairah berahi anda.Dengan pengetahuan dan pemahaman tersebut,anda akan lebih berinisiatif menjaga dan menyayangi diri sendiri untuk memenuhi keperluan biologis anda dan juga pasangan.

2.Onani bermanfaat kesihatan
Onani boleh melegakan
ketegangan dan tekanan serta boleh membantu mengatasi
kesukaran untuk tidur.Terdapat bukti bahawa bahan
kimia yang dibebaskan semasa orgasme boleh menyembuhkan kemurungan.Juga,ada pendapat menyatakan bahawa wanita
yang beronani secara tak langsung memiliki kesedaran untuk lebih mengambil tahu dan menjaga kesihatan seksual mereka.

3.Onani boleh menjadikan anda
seorang yang seksi

Konsep bahawa seorang wanita yang aktif secara seksual tidak perlu
melakukan onani sebenarnya adalah
anggapan yang salah.Hubungan seks dengan pasangan memang
hebat dan onani juga hebat.Mengapa membuang yang satu jika anda boleh menikmati kehebatan kedua-duanya?Tidak salah anda sesekali memanjakan diri dengan memenuhi hasrat seksual sendiri melalui onani kerana segala kesenangan dan kepuasan yang anda dapat menjadikan anda lebih percaya diri,berkeyakinan dan merasa seksi secara keseluruhannya.

4.Onani menjadikan anda seorang kekasih yang hebat
Biasa beronani dan memahami keperluan tubuh dan keinginan seks anda berupaya membantu anda untuk lebih bijak 'mendedahkan' diri dan bertindak ketika melakukan seks dengan pasangan.Keaktifan anda diatas ranjang akan turut sama membuatkan pasangan anda lebih mudah memahami apa yang anda mahukan dengan sesi seks yang dijalankan.


Jadi,kenapa tidak anda kenali diri anda dengan lebih baik lagi.Teruskan,tanggalkan pakaian anda,mandilah,atau lihatlah keindahan tubuh anda didepan cermin.Sentuhlah tubuh anda dan fahamilah keinginan anda sendiri.Untuk tips onani terbaik,anda boleh baca artikel ini;
5 Tips Onani Menikmatkan Bagi Wanita.
Anda pasti lega anda melakukannya.

Ulasan

  1. Info yang sangat menarik... Suami juga perlu tahu bagaimana cara mengeluarkan air mani wanita yang menghairahkan agar isteri anda merasai kenikmatan seks yang sebenar...

    Entri Terkini :
    Cara Mengeluarkan Air Mani Wanita

    BalasPadam
  2. @carl,
    terimakasih sudi berikan pendapat..
    Akan terjah entri anda nanti.

    BalasPadam
  3. kau memang melampau sungguh Clever.kau tahu tak buat onani adalah berdosa disisi agama islam tahu tak?yg kau gatai paksa pumpuan buat onani tu apahal?kau nak cakap fikir dulu sebelum nak cakap faham?jangan pakai sebut mulut je takut2kan apa yg kau cakap berdosa saje.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang kau tu pulak jantan x tahu malu bace blog utk org pompuan!! Pastu pndai2 sebut pasal Islam,pasal dosa. Kalau kau islam yg taat n takut dosa, kau x akn bukak n bace blog ni!! elok la tu, dh la ka letak gmbar muke ka yg x brape nk ensem tu. Biar sume org tngok muke jantan yg blagak alim n x tahu malu!!

      Padam

Catat Ulasan

Tiada Toleransi Buat Spammer.
Komen Berisi Link Akan Dihapus.

Catatan popular daripada blog ini

8 Teknik Onani Bagi Lelaki

Cerita Main Dengan Makcik Hajjah

Pakistan Jual Karpet