10 Suasana Pendukung Acara Berasmara


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Anda seorang isteri yang sering menolak permintaan suami untuk berasmara dengan alasan 'penat' atau 'tiada mood'?Atau anda seorang suami yang sering mengeluh dan merasa hampa dengan kedinginan isteri?

Asmara yang baik sebenarnya didukung oleh keadaan atau suasana yang tertentu dalam kehidupan suami isteri.Jika anda pasangan yang mengalami masalah seperti diatas,apakata anda kenali keadaan yang bagaimanakah dapat memuncakkan keinginan anda untuk berasmara.Dengan ini anda sebagai pasangan suami isteri akan dapat memahami dan memilih saat terbaik untuk berasmara.Ini penting agar acara asmara yang dilakukan boleh berjalan dengan lancar dan menyeronokkan.

Antara keadaan-keadaan yang mendukung dan memuncakkan keinginan berasmara adalah:

●Selepas bertengkar.
Bertengkar atau perang mulut dengan pasangan kadangkala membuat anda sangat marah hinggakan jantung berdegup lebih cepat.Saat anda berdua selesai meluahkan apa yang terbuku didada,tidak ada hal yang paling baik selain dari meredakan kemarahan dengan merangkul pasangan,menciumnya penuh ghairah dan biarkan emosi dan nafsu anda memuncak.

●Bila merasa bahagia.
Seperti juga kemarahan dan kesedihan,rasa gembira dan bahagia yang berlebihan juga boleh membuatkan pasangan suami isteri untuk berasmara.Saat mendapat pekerjaan yang baik,naik pangkat,mengetahui bakal mendapat anak,atau apapun bentuk kebahagiaan itu,saat inilah wanita(isteri) memiliki ghairah dan semangat positif yang berlebihan.Jangan hairan bila dalam keadaan ini,isteri yang lebih agresif dan ghairah.

●Bila tertekan.
Bila dalam tekanan atau stress jarang yang merasa ada mood untuk berasmara.Tetapi,percaya atau tidak,wanita kadangkala mempunyai keinginan seks yang meningkat bila dalam keadaan tertekan.Jika melihat isteri dalam keadaan tertekan,cubalah memicit atau mengurut bahu dan belakangnya.Keinginan anda berdua pastinya akan memuncak.

●Bila cemburu.
Wanita selalunya mudah merasa 'terbakar' bila timbulnya rasa cemburu kepada pasangan.Jadi jangan hairan bila dalam keadaan ini wanita yang lebih 'memimpin' untuk berasmara.

●Waktu ovulasi.
Saat masa ovulasi(pelepasan telur) tiba,wanita akan amat mudah untuk naik ghairah.Kira-kira dua minggu dari tarikh datang bulan terakhir adalah waktu yang terbaik untuk berasmara.Kenali tandanya.Jika si isteri kelihatan lebih menawan dan menggoda serta seperti ada 'tarikan magnet bila bersentuhan dengannya,mungkin itulah waktu yang sesuai.

●Bila berjauhan.
Cinta jarak jauh memiliki potensi besar untuk meningkatkan ghairah kehidupan seksual anda.Berjauhan dengan pasangan beberapa hari atau beberapa minggu membuatkan anda dan pasangan saling merindukan antara satu sama lain.Jadi bila bertemu,luahan dan ghairah cinta yang terpendam mungkin akan berakhir dengan hubungan asmara yang berkesan.

●Bila lama bersendiri.
Semakin lama tidak melakukan seks,semakin menumpuk ghairah seksual anda.Lalu, bila habis 'puasa seks yang panjang' dan bertemu pasangan,usah hairan jika anda merasakan seolah-olah 'kali pertama' bersama dengannya.

●Mendengar muzik dan lagu yang merdu.
Muzik dan lagu yang merdu terutama tentang cinta boleh mendatangkan keasyikan yang tersendiri.Apalagi jika anda dan pasangan sedang berduaan.Mungkin sedikit cumbuan dan kucupan akan membuat perasaan melayang dan ingin meneruskan tahap selanjutnya diperaduan.

●Menonton filem romantis.
Kisah atau adegan yang ditayangkan difilem biasanya akan membuatkan orang yang menonton seolah terikut dan terbuai dengan perasaan.Menonton filem romantis bersama dengan pasangan terutama yang memaparkan adegan seks ringan kadangkala boleh membuat rasa ghairah akan memuncak.

●Kreativiti.
Seks yang sama kadang boleh membosankan.Apakata anda sesekali cuba timbulkan suasana yang berbeza dari kebiasaan.Misalnya saat si isteri sedang menyiapkan makan malam,si suami menyelinap ke dapur dan buatlah sedikit 'seks pra makan malam'.

Mungkin ada banyak lagi keadaan-keadaan atau suasana yang boleh mendukung acara berasmara selain dari yang dinyatakan diatas.Apa yang penting adalah sifat keterbukaan pasangan antara sama lain adalah kunci utama kearah kehidupan seksual yang membahagiakan.

Ulasan

  1. saya simpen Om, saya masih single soalnya hihhiihih.. slam kenal Om, makasih sudah menyempatkan diri untuk mampir :)

    BalasPadam
  2. saya kadang setelah bertengkar mang bener2 tambah mesra, meskipun saya masih pacaran

    BalasPadam
  3. nyun_nyun-sama2,makasih juga sudi mampir ke blogku ya.
    Rizky-Nah itu kan tandanya punya perasaan cinta dan takut kehilangan antara satu sama lain.

    BalasPadam
  4. hah.. gud 1.. thks for those words! sudah menjadik follower u.. mai la jgk mine..
    bondazara.blogspot.com c u around!

    BalasPadam
  5. Hmm.. info yang sangat bermanfaat. Tetapi sayang, aku belum beristeri..

    BalasPadam
  6. kang_amphi-belum beristeri pun tak ada salah buat pengetahuan kan..terimakasih sudi hadir.

    BalasPadam
  7. bagus infonya gan
    http://www.logosdesignerrif.blogspot.com
    http://www.tipsalluranet.blogspot.com

    BalasPadam

Catat Ulasan

Tiada Toleransi Buat Spammer.
Komen Berisi Link Akan Dihapus.

Catatan popular daripada blog ini

Cerita Main Dengan Makcik Hajjah

8 Teknik Onani Bagi Lelaki

5 Tuntutan Wanita Dari Lelaki