Vagina Itu Unik!

Vagina Itu Unik

Vagina Itu Unik!-Vagina merupakan alat kelamin yang menjadi organ paling penting dan paling intim pada wanita.Vagina merupakan organ yang paling dijaga rapi dan memiliki sifat rahsia yang tersendiri dimana ianya menjadi kegilaan kaum lelaki.

Bagi lelaki,cara terbaik menakluki seorang wanita ialah dengan menakluki vaginanya.Kerana itu,vagina sentiasa menjadi sesuatu yang menarik dan mendatangkan sifat ingin tahu kepada lelaki.

Dalam masyarakat juga,sejak dari dulu hinggalah sekarang,mitos dan cerita mengenai vagina sentiasa beredar dari satu generasi ke satu generasi.

Terdapat banyak mitos berkenaan dengan vagina wanita.Antara yang paling diketahui dan mungkin juga paling diperhatikan oleh lelaki ialah mitos yang menyamakan saiz vagina wanita dengan saiz mulutnya.

Satu lagi mitos yang sentiasa mengundang pertanyaan ialah mengenai kedalaman vagina wanita.Oleh itu kali ini elok rasanya saya kongsikan sedikit fakta mengenai dalam vagina wanita yang saya temukan melalui pembacaan beberapa buku dan juga jurnal-jurnal mengenai organ manusia.

Dalam biasa vagina wanita biasanya antara 7-7.5cm bagi wanita yang belum melahirkan anak dan bagi yang telah melahirkan,dalamnya akan sedikit bertambah.

Ketika wanita terangsang ghairah berahi,dalam vaginanya akan menjadi bertambah sehingga 9-10cm untuk menyesuaikan dengan saiz dan panjang alat kelamin lelaki yang masuk ketika melakukan seks.

Tetapi timbul pula pertanyaan,jika panjang alat kelamin lelaki melebihi 10cm,bagaimana pula?Disinilah uniknya vagina wanita.Bila terangsang ghairah berahi dan alat kelamin lelaki memasukinya,dalam vagina akan bertambah secara bertahap 150 hingga 200 peratus mengikut tingkat keghairahan dan berahi yang dialami wanita.

Satu lagi fakta unik mengenai vagina adalah berkenaan bentuk atau rupanya yang juga akan berubah mengikut pada perubahan usia wajah seseorang wanita.

Fakta yang saya temukan melalui buku bertajuk,'What's Up Down There?Questions You'd Only Ask Your Gynecologist If She Was Your Best Friend' yang ditulis oleh ahli Ginekologi Dr.Lissa Rankin.

Menurut beliau,labia vagina akan mengecil mengikut kadar penurunan estrogen dan lemak pada labia menyusut menyebabkan kesan kekenduran/keriput seiring dengan kesan ketuaan pada wajah.Kulit pada bahagian vulva juga akan bertukar menjadi lebih terang atau lebih gelap,sementara clitoris juga akan menyusut.

Tetapi,walaupun vagina wanita akan berubah mengikut kadar penurunan estrogen ini,ia sebenarnya tidak mempengaruhi keghairahan dan berahi wanita saat melakukan hubungan seks.Jadi kaum lelaki hanya perlu tahu cara yang terbaik untuk memberi rangsangan kepada wanita kerana vagina wanita sememang unik untuk menerima dan mengadaptasi saiz dan panjang alat kelamin lelaki.

Demikianlah serba sedikit fakta-fakta unik mengenai vagina wanita yang dapat saya kongsikan bersama anda semua.Semoga apa yang saya tulis ini dapat sedikit sebanyak menambah ilmu yang menarik buat anda.
Sekian.Terimakasih.

Ulasan

  1. Assalamualaikum...

    woww... detail nyeeee :-D nasib baik dah kawin..hahaha


    happy blogging :-)


    regards,
    BLADE EDGE

    BalasPadam
  2. saya belum nikah jd belum tahu bentuknya, cuma sebatas lihat dari gambar dan vidio gt

    BalasPadam
  3. hahaha..belum nikah pun tak salah ambil pengetahuan sob.Buat bekalan gitu..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Tiada Toleransi Buat Spammer.
Komen Berisi Link Akan Dihapus.

Catatan popular daripada blog ini

8 Teknik Onani Bagi Lelaki

Cerita Main Dengan Makcik Hajjah

Pakistan Jual Karpet