5 Tips Kekalkan Payudara Montok

Spices Of Heart/

5 Tips Kekalkan Payudara Montok|Payudara merupakan salah satu anggota tubuh yang menjadi aset penting bagi wanita.Memiliki payudara yang tegang,menantang,montok dan indah mampu meningkatkan rasa percaya diri dan keyakinan yang tinggi buat seseorang wanita.

Payudara yang tidak dijaga dengan rapi dan sempurna boleh memberikan kesan yang tidak di inginkan seperti masalah kekenduran payudara,penyusutan kelenjar susu,kurang keanjalan,strech mark dan lain-lain.Namun,tidak dinafikan ramai wanita yang sering mengabaikan malah agak kurang arif perihal penjagaan payudara.Jika tidak dijaga dengan baik,payudara tentunya akan hilang keindahan dan kemontokannya.Apalagi jika seseorang wanita itu telah melalui proses melahirkan dan menyusui anak.

Kepada wanita,berikut ini saya paparkan 5 tips mudah yang dikutip dari jurnal-jurnal kesihatan dan penjagaan diri wanita, bagaimana menjaga payudara agar tetap tegang,anjal,montok dan indah.


5 Tips Kekalkan Payudara Montok


1)Lakukan Senaman Payudara
-Seperti anggota-anggota tubuh yang lain,payudara juga perlukan senaman agar otot-ototnya tetap tegang.Lakukan senaman secara rutin dengan memberikan tumpuan pada bahagian dada.

2)Pemakaian Bra Yang Sesuai
-Pemilihan dan pemakaian bra yang tepat saiz dan ukuran dapat memastikan payudara ditopang dengan baik.Selain itu,semasa tidur sebaiknya elakkan dari memakai bra agar payudara dapat bernafas dengan bebas dan saraf-saraf dapat berjalan lancar serta baik untuk menghindari dari kanser payudara.

3)Guna Krim Khusus Payudara
-Menggunakan krim khusus penjagaan payudara baik untuk memastikan payudara tetap tegang dan anjal.Tetapi pastikan krim yang digunakan selamat dan bebas dari bahan-bahan kimia yang merbahaya.

4)Jaga Kelembapan Kulit Payudara
-Amalkan membersihkan puting susu dan bahagian disekitarnya dengan kapas yang dibasahi air hangat.Sapu dan oleskan minyak zaitun pada kulit payudara untuk menjaga kelembapannya sambil memberi urutan ringan dengan gerakan memutar.

5)Mengambil Makanan Bernutrisi
-Amalkan pola pemakanan dan diet yang teratur dengan mengambil makanan yang memiliki zat dan nutrisi yang baik untuk kesihatan tubuh agar dapat memiliki berat dan bentuk tubuh yang ideal.Dengan berat dan bentuk tubuh ideal pastinya secara alami payudara anda juga akan tetap sihat dan segar serta terjaga keindahannya.


Sekian.Semoga kelima-lima tips yang diberikan ini ada manfaatnya buat wanita semua.
Terimakasih.

Ulasan

  1. terima kasih atas info yang sangat bagus...
    http://milkygkeningau.blogspot.com
    Rahsia payudara tegang&montok seawal 14-hari

    BalasPadam

Catat Ulasan

Tiada Toleransi Buat Spammer.
Komen Berisi Link Akan Dihapus.

Catatan popular daripada blog ini

8 Teknik Onani Bagi Lelaki

Cerita Main Dengan Makcik Hajjah

Pakistan Jual Karpet