5 Tips Kekalkan Pantat Cantik

Spices Of Heart/

5 Tips Kekalkan Pantat Cantik|Sesuai dengan keindahan bentuk tubuh yang dianugerahkan kepada kaum wanita,banyak anggota-anggota tubuh mereka yang sering menarik perhatian kaum lelaki.Selain daripada payudara,pantat wanita yang cantik,pejal dan mantap sering membuat mata lelaki terbeliak dan terpaku.

Tetapi seiring dengan berjalannya masa dan meningkatnya usia,secantik dan sepejal mana pun pantat seseorang wanita itu,ianya pasti akan turut berubah seperti melorot dan kendur jika tidak dijaga dengan baik.

Jadi khusus buat wanita,kali ini saya akan senaraikan beberapa tips agar anda dapat mempraktikkannya sehari-hari demi menjaga dan mengekalkan keindahan dan kecantikan pantat yang anda miliki.

Berikut ini ada 5 tips mudah dan berkesan yang boleh diamalkan..


Pertama
-Amalkan latihan ringkas yang dapat memperkuatkan dan membentuk bahagian pantat seperti melakukan gerakan berdiri dengan satu kaki dihulurkan kedepan.Kemudian turun perlahan-lahan seolah-olah duduk diatas kerusi yang tak terlihat.Tekuk lutut kaki yang didepan dengan kedua-dua tangan dan bawa berat tubuh membongkok kedepan.Tahan beberapa saat kemudian berdiri kembali.Ulangi gerakan ini antara 10 hingga 20 kali.Latihan ini juga berkesan membantu memperkuatkan otot-otot di bahagian lain tubuh.

Kedua
-Lakukan latihan pengencangan otot untuk membantu mengencangkan otot bahagian paha dan pantat.Buat posisi tubuh dalam keadaan merangkak,kemudian angkat satu kaki keatas hingga otot-otot terasa tertarik.Lakukan gerakan ini sebanyak 10 hingga 20 kali dengan bersilih ganti kaki.Amalkan melakukan latihan ini secara berterusan untuk menjaga agar pantat anda tetap memiliki otot-otot yang pejal dan cantik.

Ketiga
-Hindari duduk berlama-lama hingga beberapa jam dalam satu masa.Tabiat duduk berlama-lama dalam jangkamasa yang panjang boleh memberi efek buruk kepada tubuh khususnya bahagian pantat.Misalnya ketika anda sibuk menyiapkan tugas di meja kerja,amalkan setiap 1 atau 2 jam sekali,bangun berdiri dan lakukan peregangan otot-otot.Lakukan gerakan berdiri sambil membongkok perlahan-lahan dengan tangan cuba menyentuh kaki sehingga beberapa kali.

Keempat
-Berat badan yang berlebihan boleh mempengaruhi bentuk pantat kerana lemak-lemak akan menutupi otot dan membuat pantat jadi melorot.Oleh itu aturlah pola pemakanan yang sihat dengan mengamalkan diet rendah lemak dan tinggi protein serta mengambil vitamin-vitamin yang baik untuk tubuh demi memerangi dan menyingkirkan lemak-lemak yang berlebihan.

Kelima
-Elakkan kebiasaan memakai seluar atau pakaian yang terlalu ketat di bahagian pantat.Seluar atau pakaian ketat di bahagian pantat bukan membuat pantat nampak menonjol tetapi sebaliknya bentuk pantat akan menjadi tidak rata.Gunalah seluar atau pakaian yang longgar dibahagian pantat agar otot-otot pejal dipantat tetap terjaga bentuknya.


Amalkan tips-tips yang diberi secara berterusan dan berusaha sebaik mungkin menjaga kecantikan pantat anda.Sesungguhnya tanpa usaha tiada hasil yang mampu memuaskan.

Sekian.Semoga bermanfaat.
Terimakasih.

Ulasan

  1. kunjungan perdana sob dari http://www.seopangeran.blogspot.com
    link nya udah dipasang dan blog nya udah di follow, link balik yach klu bersedia. terima kasih sebelumnya

    BalasPadam

Catat Ulasan

Tiada Toleransi Buat Spammer.
Komen Berisi Link Akan Dihapus.

Catatan popular daripada blog ini

8 Teknik Onani Bagi Lelaki

Cerita Main Dengan Makcik Hajjah

Pakistan Jual Karpet