Ajaib Sebuah Pelukan

Spices Of Heart/

Ajaib Sebuah Pelukan|Setiap orang pastinya pernah merasa dirinya putus asa, kecewa dan berada pada titik yang menyedihkan dalam hidupnya.

Ketika Anda melihat orang-orang tercinta berada dalam keadaan seperti ini, peluklah mereka.

Ianya amat sederhana dan mudah dilakukan, tapi jangan meremehkan kekuatan sebuah pelukan.

Banyak penelitian menunjukkan bagaimana sebuah pelukan mampu menjadi kuasa pemberi kekuatan,semangat dan motivasi yang ajaib kepada seseorang yang menerima pelukan.
Apalagi jika yang memberikan pelukan itu adalah orang yang dicintainya.

Tanpa perlu ucapan dan kata-kata ataupun sesuatu yang berhubungan dengan material, sebuah pelukan berkuasa menjadi sandaran yang membangkitkan semangat orang lain.

Seseorang akan merasa diperlukan,dicintai dan dihargai jika mendapat sebuah pelukan yang ikhlas dan hangat.
Malah ada penelitian menunjukkan bahawa apabila menerima pelukan seseorang itu akan merasa bersemangat,tenang dan lebih sihat.

Ketika anda sedang memeluk orang lain, otak orang yang sedang anda peluk akan secara langsung melepaskan hormon bahagia.
Sehingga sebuah pelukan menjadi sebagai perawat pelepas stress dan pemberi kebahagiaan. Bukankah hal ini sangat hebat? Jadi, jika anda melihat pasangan anda, ibu-bapa,adik-beradik,sahabat atau siapapun yang anda cintai sedang berdukacita dan putus asa ,berilah pelukan kerana ajaib sebuah pelukan akan menenangkan hati mereka.
Cubalah...

Ulasan

Catat Ulasan

Tiada Toleransi Buat Spammer.
Komen Berisi Link Akan Dihapus.

Catatan popular daripada blog ini

8 Teknik Onani Bagi Lelaki

Cerita Main Dengan Makcik Hajjah

Pakistan Jual Karpet