Inilah Tips Mudah Atasi Ketagih Onani

spicesofheart.com-inspirasi cinta asmara dan kehidupan

Banyak kajian mengatakan bahawa onani itu merupakan kegiatan yang baik untuk kesihatan.
Umumnya bagi wanita, jika anda beronani , seharusnya di antara 3 hingga 7 kali sahaja dalam seminggu dan jangan berlebihan.
Ini kerana mengikut kajian juga, wanita yang terlalu kerap beronani akan mendatangkan beberapa keburukan. Antaranya ketagihan onani akan membuatkan wanita semakin lama semakin rasa tidak memerlukan lagi pasangan. Bukan itu saja, ketagihan onani boleh menyebabkan wanita menjadi biseksual atau pun lesbian.
Selain memberi kesan buruk pada mental, onani yang berlebihan juga mendatangkan kemudaratan seperti pembengkakan pada organ intim.

Manakala bagi lelaki pula, kerap beronani menyebabkan produksi sperma berkurangan. Lebih teruk lagi kesuburan sperma juga menurun dimana kemungkinan besar boleh menyebabkan kemandulan.

Ternyata, walaupun onani dikatakan baik untuk kesihatan, tetapi jika dilakukan berlebihan boleh mendatangkan lebih banyak keburukan.

Lalu,bagi mereka yang kerap beronani, bagaimanakah caranya agar tidak sampai terlalu berlebihan dan ketagihan? Mengikut saranan penasihat seks, berikut ada beberapa cara atau amalan yang boleh dilakukan;

1.Seboleh mungkin hindarilah dari sesuatu yang mendatangkan ghairah dan keinginan seksual seperti menonton blue film atau pun berfantasi seks.
2.Usahakan diri sentiasa berada dikalangan orang lain samada di rumah atau pun diluar. Lebih elok jika dapat melibatkan diri dalam kegiatan- kegiatan luar seperti menyertai komuniti sukan dan sebagainya.
3.Banyakkan memakan makanan berupa sayuran dan buah-buahan kerana bahan makanan ini boleh menambahkan kesihatan tubuh badan dan menyegarkan minda. Sekaligus mampu menenangkan hati dan perasaan agar lebih boleh mengawal keinginan beronani.
4.Jika rasa tabiat beronani semakin teruk,cubalah berbicara dan minta nasihat atau pandangan orang lain misalnya kawan-kawan.
5.Bertekad dan berjanjilah dengan diri sendiri untuk meninggalkan kegiatan onani. Bersabarlah, jika tidak terus berhenti, biarlah sedikit demi sedikit hingga dapat meninggalkannya sama sekali.
6.Kalau sudah cukup umur,cukup bajet,dah ada bekalan semuanya, seharusnya cepat-cepatlah menikah dan berpasangan. Agar kegiatan onani dapat dihentikan dan juga boleh mengelakkan diri kemungkinan terjebak dalam kegiatan seks bebas dan seks pra-nikah.

Semoga dengan cara- cara ini, mereka yang kerap beronani boleh sedikit demi sedikit mengubah diri sendiri. Sekian, semoga ada manfaatnya.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

8 Teknik Onani Bagi Lelaki

Cerita Main Dengan Makcik Hajjah

Pakistan Jual Karpet